خرید ضبط ماشین مناسب و کارکرد آن و چگونگی استفاده از آن یکی از مشغله‌های فکری دارندگان ماشین و کسانی که به سیستم صوتی ماشین خود اهمیت می‌دهند است. در ادامه این نوشته با راهنمای خرید ضبط خودرو با ما همراه باشید.

انتخاب پخش خودرو

برای اینکه یک سیستم پخش صوتی مناسب تهیه کنید ابتدا به یک ضبط کارآمد نیاز دارید. رادیوضبط اصطلاحاً به یک هدیونیت که شامل رادیو پخش؛ رادیو فلش است می‌گویند.

برای تهیه یک پخش مناسب معیارهای مختلفی وجود دارد: مانند ( توان خروجی دستگاه، تعداد خروجی رادیو پخش و پورتهای ورودی و یا قابلیت بلوتوث واینترفیس و میکس ترکس و غیره) باید در نظر بگیرید گه هر چه بیشتر هزینه کنید امکانات بیشتری هم به‌دست خواهید آورد.

برند پخش خودرو

در ابتدا و مهم‌ترین کار انتخاب برند دستگاه است که در ایران 5 برند اصلی وجود دارد مانند: (پخش پایونیر یا کنوود و سونی، جی وی سی و آلپاین)
و یک سری ضبط‌های چینی مانند: (شروود و کاروزریا ومیکسدرو یا مارشال و بوسترو....)

مقایسه این دو دسته کار آسانی نیست ولی بهترین پیشنهاد استفاده از مارک‌های اصلی است ولی آگه به دنبال صرف هزینه کمتر هستید می‌توانید از برند چینی استفاده کنید.

از نکات مهمی که باید موقع خرید ضبط توجه داشته باشید ( توان خروجی، تعداد خروجی پخش و قابلیت بلوتوث و پورت‌های ورودی و یا اینترفیس و میکس ترکس)

 

ضبط برند پایونیر

 

تأثیر قیمت بر انتخاب ضبط خودرو

اگر شما به دنبال دستگاهی با بودجه کم می‌باشید می‌توانید از بین برندهای چینی انتخاب کنید از موفق‌ترین این شرکت‌ها (کارزوریا و شروود و مارشال و مکسیدر) هستند، برای کمتر شدن هزینه خود می‌توانید پخشی را انتخاب کنید که فاقد سی دی و با پنل ثابت و یا متحرک تهیه کنید، و یا یک دستگاه با پنل ثابت باقابلیت بلوتوثی انتخاب کنید

اگر قصد دارید کمی بودجه اولیه خود را بیشتر کنید می‌توانید دستگاه سی دی خور و فلش خور چینی باقابلیت ساپورت بلوتوث تهیه کنید.مارک‌های اصلی قیمتی به‌مراتب بالاتری نسبت به مدل چینی خود دارند، ولی اگر در این برند به دنبال قیمت متعادل‌تری هستید می‌توانید از 4 برند این مجموعه بهره ببرید.

پخش‌های این گروه همه رادیو فلش هستند و سی دی پخش نمی‌کنند ولی یو اس بی (usb) و فلش و AUX دارند و ساپورت می‌کنند، و بعضی از مدل‌های آن مانند 204 کنوود و 152و 151 جی وی سی خروجی آمپلی فایر 4 کانال دارند و همچنین قابلیت اضافه کردن ساب ووفر را نیز دارند، دو مدل دیگر که در این گروه قرار می‌گیرند و امکانات بروزتری را دارند مدل 210 و 110 سونی هستند، اینها در بین کسانی که به دنبال قیمت مناسب هستند محبوبیت بیشتری دارند.

نمایشگر و جزییات موسیقی در انتخاب ضبط خودرو

ویژگی پیشرفته در نمایشگرهای جدید با جزییات بیشتری است با آن کارهایی که انجام می‌دهید راحت‌تر می‌شود، مثلاً نام آهنگی که پخش می‌شود روی نمایشگر پخش می‌شود و زمان آن موسیقی چقدر است.

امکان کنترل تماس

اگر راننده فقط 2 ثانیه به گوشی خود نگاه کند می‌تواند خطر تصادف را 20 برابر کند. پس برای اینکه استفاده از گوشی خود را کمتر کنید می‌توانید ضبطی تهیه کنید که امکان مدیرت تماس را داشته باشند.

امکان پخش انواع فرمت صوتی

پخش و باند علاوه بر فرمت MP3 می‌توانند فرمت‌هایی مانند MP4 و mpegave را نیز پخش کنند و امکان پشتیبانی از فرمت‌های بیشتری را نیز داشته باشند.