دلکس به رادیو فلش‌های ارزان‌قیمت خودرو گفته می‌شود رادیو پخش‌هایی که سی دی و دی‌وی‌دی را ساپورت نمی‌کنند و جای سی دی ندارند همچنین این دستگاه‌ها ازنظر قیمتی بسیار باصرفه تراز ضبط‌های سی دی هستند.

اکنون‌که استفاده از سی دی و دی‌وی‌دی دیگر آن رونق گذشته را ندارند اکثراً دارندگان خودرو برای پخش موزیک در اتومبیل خود به سمت فلش و مموری کارت و یا کابل اتصال به گوشی و ...روی آورده‌اند.

دکلس ها اکثراً ویژگی‌های دستگاه‌های سی دی را دارند، و استفاده‌کنندگان از دلکس آنها امکان را دارند که ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها از انواع سیستم‌های صوتی درداخل ماشین خود بهره‌مند شوند.

این دستگاه‌ها تنوع قیمت زیادی دارند و با امکانات متفاوتی به بازار ارائه می‌گردند.

کاربرد ضبط دکلس

با استفاده از این دستگاه این امکان به وجود می‌آید که پخش موزیک از خروجی‌های مختلف را تجربه کنید مانند یو اس بی، فلش، مموری کارت و ایو ایکس
با استفاده از این خروجی‌ها می‌توانید در هر زمان و به‌صورت آنلاین موزیک موردعلاقه خود را گوش کنید یا اینکه از موزیک های داخل گوشی، فلش خود یا از سیستم رادیویی ضبط بهره ببرید.

 

رادیو فلش یا دکلس

 

انواع دکلس ماشین

دلکس های بازار در انواع مختلف و برای طیف وسیع نیازها طراحی و تولیدشده است، برای خرید سیستم ماشین باید به ویژگی‌ها و معیارهای مدنظر خود توجه کنید.

تنوع ضبط ماشین بر اساس چند معیار است که به‌عنوان‌مثال می‌توان اندازه آی سی، نوع پنل و بقیه آپشنهای آن که در تعیین مدل و قیمت آن نقش دارند اشاره کرد.

تقسیم‌بندی ازنظر آی سی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

1-آی سی بزرگ

این نوع پخش ازنظر کیفیت و ماندگاری نسبت به سایرمدلها بهتر بوده و در کل طول عمر بیشتری را دارند، این نوع ازنظر قیمتی از بقیه مدل‌ها بیشتر است.

2-آی سی کوچک

ضبط با آی سی مینی که شامل آی سی میکرو است و قیمت مناسب‌تر ولی طول عمر کمتری دارد.

انواع پنل ضبط

پنل ضبط به دو صورت ثابت و متحرک طراحی شده‌اند

ضبط دکلس پنل ثابت: این نوع دستگاه، کل سیستم صوتی در ماشین نصب و ثابت می‌شود و دیگر نمی‌توان به‌راحتی پنل ضبط ماشین را جدا کرد و دوباره نصب کرد.

ضبط دکلس پنل متحرک: این دستگاه بر روی هر ماشینی نصب باشد به این معنا است که به‌راحتی می‌توانید هنگام ترک ماشین و با فشار دادن یک دکمه کوچک پنل را جدا کرده و با خود ببرید، از مهم‌ترین ویژگی‌های آن امنیت آن است.

برندهای دکلس

این ضبط با برندهای اصلی مانند پخش پایونیر، کنوود، سونی یا جی وی سی است همچنین با مارک‌های چینی مانند کاروزریا، شروود ویا مکسیدر و... عرضه می‌شود.

در کل پنل های چینی به دو صورت پنل ثابت و پنل جدا در بازار وجود دارند از ارزان‌ترین مدل‌های پنل ثابت که بلوتوث دارند مدل 259 شروود و 249 شروود را نام برد که دارای فلش و AUX هستند و امکان استفاده از آمپلی فایر دو کاناله را دارند که اکثراً توصیه نمی‌شود. و 4 خروجی برای باند را دارا هستند.

برندهای اصلی نسبت به‌تمامی مدل‌ها باکیفیت بالاتری در بدنه و ساخت هستند، سونی سه نوع از این دستگاه به بازار ارائه می‌کند که تقریباً همگی ویژگی‌های مشابهی دارند، که از امکانات آن می‌توان شارژ گوشی اندروید و آیفون را نام برد. این ضبط‌ها دارای 13 باند اکولایزر هستند.