زمانی که قصد خرید سیستم صوتی خودرو  دارید، شاید به نظر یکی از سخت‌ترین کارها باشد. چون در بازار بیش از 100 مدل مختلف از انواع سیستم‌ها وجود دارد و هر ساله به تعداد این محصولات نیز اضافه می‌شود.

از انواع این برندها و محصولات میتوان به پایونیر یا سونی و کنوود و ... نام برد.

واردکنندگان سیستم‌های پخش و باند خودرو با توجه علایق و نیاز بازار فعالیت میکنند و با توجه به تنوع محصولات انتخاب دشوار میشود.

ولی تنوع یک برند خاص که شامل شرکت‌های پخش‌کننده و نمایندگی‌های محصولات است.

برای بهتر انتخاب کردن باید این نکته را در نظر گرفت که پخش‌کننده‌های خودرو به دو دسته معمولی و حرفه‌ای تقسیم می‌شود.

بیشترین محصول در بازار ایران مربوط به شرکت‌های سونی و پایونیر و کنوود است، ولی پخش پایونیر و کنوود که تقریبا توانسته اند بیشترین سهم از بازار را به خود اختصاص دهند و بیشترین علاقه‌مند را به خود اختصاص بدهند‌ و نام خود را در جهان جز پرآوازه‌ترین‌ها ثبت کنند.

در بازار ایران بسیاری از برندهای چینی که قیمت پایین‌تری را دارند و دارای عمر کوتاهی هستند، هم بسیار به وفور یافت می‌شود مانند:

 

Maxider CV2B22BT

 

1-پخش‌کننده مکسیدر CV2B22BT

که در طبقه غیر حرفه‌ای ها قرار می‌گیرد و قیمت آن به نسبت ارزان است.

این سیستم دارای یک پورت usb و پنل یک تیکه غیرقابل جدا شدن و همچنین قابلیت اتصال بلوتوث و درگاه AUX است؛ کارت حافظه وتوان خروجی آن 4در 75 است و دو خروجی صدا RCA می‌باشد و همچنین قابلیت ذخیره سازی 18 ایستگاه رادیویی و ریموت کنترل، نمایشگر غیرلمسی و ساعت دیجیتال، از قابلیت‌های این پخش کننده است.

 

پخش کننده سناتور ST4240

 

2-پخش‌کننده سناتور ST4240

این رادیو پخش دارای قابلیتهای پخش سی‌دی، جداشدن پنل نیست و نمایشگر غیر لمسی و پورت USB و کارت خوان و پشتیبانی از فرمت‌های MP3- WMA است و دارای توان خروجی4در 50 وات می‌باشد و ریموت کنترل بی‌سیم و رادیو اف ام با قابلیت ذخیره سازی خودکار، مهمترین مشخصات این محصول است.

 

پخش کننده مارشالME-1812

 

3-پخش کننده مارشالME-1812

رادیوپخش مارشال دارای صفحه نمایش رنگی با قابلیت پخش فرمت‌های تصویری MP4 است و این پخش‎‌کننده دارای پنل یک تیکه و وزن تقریبی 450گرم و صفحه نمایشگر غیرلمسی رنگی4 اینچی، ویک عدد پورت USB و بلوتوث و کارت خوان، حداکثر توان خروجی 4در 41 وات و رادیو اف ام و ریموت کنترل است.
چنانچه قصد خرید یک سیستم صوتی خوب را داشته باشید حتما شرکت پایونیر را به شما معرفی میکنند.

چندتا از محصولات این شرکت پرفروش‌ترین ضبط صوت در ایران می‌باشند.

 

پایونیر DEH-X1750UB

 

4-پایونیر DEH-X1750UB

این مدل پرفروش‌ترین سیستم ماشین در بازار ایران است، ولی نباید تصور کنید که این محصول بهترین است، این محصول نسبت به قیمتی که دارد امکانات خوبی را به خریداران خود ارائه می‌دهد .

از ویژگی‌های این محصول، پنل جدا شونده و دارای یک یواس بی وپورت AUX و میتواند با گوشی هوشمند اندرویدی و آی اواس همگام سازی کند ودارای پخش دیسک سی‌دی و کیفیت صدای خروجی آن 16بیت و بیشترین صدای خروجی آن 50وات است که با قیمتی نسبتا ارزان در بازار ارائه می‌شود.

 

پایونیر DEH-2850UI

 

5-پایونیر DEH-2850UI

این محصول دارای پنل جداشونده و صفحه نمایشگر ال‌ای‌دی و پورت یواس بی و پورت AUX و امکان سازگاری با گوشیهای اندروید و ای‌اواس و خروجی مستقیم ساب‌ووفر و قابلیت RDS، قابلیت شارژ تلفن همراه، اکولایزر5 بانده و بیشینه صدای خروجی 50وات است و قیمت این محصول نسبتا ارزان است.