وصل کردن بلوتوث به ضبط‌ پایونیر ممکن است برای برخی افراد کمی گیج‌کننده باشد. مدل‌های مختلف Pioneer امکانات اتصال متفاوتی دارند. بخش مرکزی ضبط (in-dash receiver) جایی است که می‌توانید دستگاه‌های پخش، GPS و همچنین سیستم بلوتوث را پیدا کنید. در این راهنما، به شما توضیح می‌دهیم که چگونه به‌ راحتی بلوتوث را به ضبط ماشین Pioneer خود متصل کنید.

چگونه بلوتوث ضبط پایونیر را تنظیم کنیم؟

اتصال بلوتوث به ضبط پایونیر کار ساده‌ای است، اما ممکن است برخی کاربران آن را کمی دشوار بیابند. بدون مقدمه، مستقیما به سراغ مراحل اتصال بلوتوث به ضبط Pioneer می‌رویم:

۱. روشن کردن بلوتوث

برایوصل کردن گوشی به ضبط پایونیر از طریق بلوتوث، باید اتصال بلوتوث را روی تلفن خود روشن کنید. به جای تلفن هوشمند، می‌توانید سایر دستگاه‌ها را نیز از طریق بلوتوث متصل کنید. صرف‌نظر از اینکه کدام دستگاه را می‌خواهید وصل کنید، باید بلوتوث آن را روشن نمایید تا رادیو پخش Pioneer بتواند دستگاه را از طریق بلوتوث شناسایی کند.

۲. رفتن به منوی تلفن

دکمه‌ی تلفن روی ضبط ماشین خود را فشار دهید تا منوی تلفن (Phone) باز شود. هنگامی که منوی تلفن باز می‌شود، باید بررسی کنید که آیا ضبط شما در حال حاضر به هیچ بلوتوثی متصل است یا خیر. فقط زمانی که بلوتوث آزاد باشد، می‌توانید دستگاه بلوتوث خود را با مراحل ساده وصل کنید. اگر در حال حاضر دستگاهی متصل باشد، اتصال دستگاه شما ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

۳. انتخاب تنظیمات بلوتوث (BT SETTING)

ضبط ماشین Pioneer دارای یک دکمه‌ی گرد به نام «دکمه‌ی کنترل چندگانه» (Multi-Control dial) هستند. همانطور که از نام آن پیداست، می‌توانید کنترل‌ها و تنظیمات مختلفی را روی ضبط خود با این دکمه انتخاب کنید. برای اتصال بلوتوث دستگاه خود به ضبط Pioneer، باید از دکمه‌ی کنترل چندگانه استفاده کرده و وارد تنظیمات ضبط پایونیر شده و در «تنظیمات بلوتوث» (BT SETTING) را انتخاب کنید. سپس، برای تأیید انتخاب خود، باید دکمه‌ی تأیید را فشار دهید.

۴. انتخاب «افزودن دستگاه» (ADD DEVICE)

حالا که ضبط ماشین برای اتصال به هر دستگاهی از طریق بلوتوث آماده است، زمان آن رسیده که ضبط را برای اتصال دستگاه خود آماده کنید. شما باید از دکمه‌ی کنترل چندگانه برای رفتن به گزینه «قابل نمایش» (Visibility) استفاده کنید. باید آن را روشن کنید تا ضبط ماشین شما برای سایر دستگاه‌های بلوتوث اطراف قابل مشاهده باشد.

اکنون، برای برگشتن به صفحه‌ی قبلی، دکمه‌ی فلش رو به عقب را فشار دهید. دوباره از دکمه‌ی کنترل چندگانه برای انتخاب گزینه‌ی «افزودن دستگاه» (ADD DEVICE) استفاده کنید. برای تأیید انتخاب خود، دکمه‌ی تأیید را فشار دهید. پس از آن، می‌توانید هر دستگاه در دسترس را انتخاب کرده و دستگاه خود را به ضبط ماشین خود متصل کنید.

۵. انتخاب دستگاه خود

هنگامی که انتخاب «افزودن دستگاه» را تأیید کردید، ضبط ماشین شما شروع به جستجوی تمام دستگاه‌های اطراف با بلوتوث روشن می‌کند. لیستی از دستگاه‌های موجود را مشاهده خواهید کرد و هنگامی که دستگاه خود را مشاهده کردید، می‌توانید برای متوقف کردن جستجو، دکمه‌ی کنترل چندگانه را فشار دهید. در صورتی که دستگاه شما در لیست دستگاه‌ها ظاهر نمی‌شود، می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی کنترل چندگانه، گزینه «جستجوی مجدد» (Re-Search) را انتخاب کرده و انتخاب خود را تأیید کنید.

اگر دستگاه خود را در لیست مشاهده کردید، از دکمه‌ی کنترل چندگانه برای انتخاب نام دستگاه خود استفاده کرده و برای برقراری اتصال، دکمه‌ی تأیید را فشار دهید. همچنین ممکن است در صورت عدم شناسایی دستگاه توسط ضبط ماشین، عبارت «یافت نشد» (Not Found) را مشاهده کنید. در این صورت، باید اتصال بلوتوث را روشن کرده و دوباره تلاش کنید.

۶. انتخاب ضبط Pioneer

برای تایید اتصال دستگاه خود به ضبط Pioneer، حالا باید ضبط را انتخاب کنید. با استفاده از دکمه‌ی کنترل چندگانه، گزینه‌ی «واحد Pioneer بلوتوث» (Pioneer BT Unit) را انتخاب کرده و برای تایید، دکمه‌ی تأیید را فشار دهید. سپس، یک کد چند رقمی روی صفحه‌ی هر دو دستگاه نمایش داده می‌شود.

۷. برقراری اتصال

بعد از انجام مراحل بالا و تلاش برای اتصال به هر دستگاه بلوتوثی با ضبط پایونیر، یک کد ۶ رقمی روی هر دو دستگاه مشاهده خواهید کرد. مطمئن شوید که هر دو دستگاه کد یکسانی را نشان می‌دهند. سپس، روی دستگاه خود، گزینه‌ی «بله» (Yes) را بزنید. روی ضبط ماشین خود نیز دکمه‌ی تأیید را فشار دهید تا انتخابتان تایید شود و دستگاه‌ها با هم جفت شوند (pair). پس از جفت شدن موفق، می‌توانید از تمام قابلیت‌ها استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

ضبط‌های ماشین Pioneer جزو محبوب‌ترین ضبط‌های ماشین در جهان هستند. اتصال دستگاه‌های بلوتوث مانند تلفن هوشمند به ضبط ماشین، یک کار معمول است. صرف‌نظر از اینکه کدام دستگاه را می‌خواهید وصل کنید، می‌توانید مراحل ذکر شده را با دقت دنبال کنید و یک اتصال موفق برقرار نمایید. امیدواریم پاسخ دقیقی به سوال شما در مورد نحوه اتصال بلوتوث به ضبط ماشین Pioneer دریافت کرده باشید.