اگر کسی که علاقه به گوش کردن موسیقی در داخل ماشین خود با کیفیت بالا رادارد پس باید یک سیستم صوتی حرفه ای برای ماشین خود نصب کند.

اگر که میخواهید یک سیستم معمولی و با کیفیت برای اتومبیل خود نصب کنید، این کار نسبتا ساده است حتی خودتان هم میتوانید اینکار را انجام دهید و لازم نیست که حتما هزینه زیادی برای این کار بپردازید.

ولی باید به یاد داشته باشید که بعضی از خودروها سیستم ماشین پیچیده ای دارند و سیستم استریو آنها متفاوت است.

بهترین کار این است که قبل از اینکه دست به کار شوید ابتدا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید به فرض مثال به اندازه بلند گوه ، نوع، شکل و سایر مشخصات آن توجه باید شود.

  • بلندگوها
  • مثلا باید بدانید که چه مدل باندی برای ماشین شما مناسب است؛ بلندگوها به دو دسته اصلی وجود دارند.
  • بلندگوهای مولفه
  • بلندگوهای کامل.

شما با تهیه یک باند عالی برای سیستم صوتی ماشین میتوانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و به صدای با کیفیت و مورد دلخواهیتان دست پیدا کنید، بلندگوهای کامیونت به دلیل طراحی ویژه خود میتواند بهترین کیفیت صدا را عرضه کنند همچنین دارای بلندگوهای جدا شونده هستند.

کیفیت صدا

کیفیت صدا یکی از فاکتورهای مهم در سیستم ماشین است و کسانی که پخش و باند برای خودرو خود نصب میکنند صد درصد به دنبال شنیدن بهترین صدا هستند، میتوان با مشاهده محدوده فرکانس کیفیت صدای بلند گو را تعیین کرد.

سیستم های استریو خودرو معمولا دارای محدوده فرکانس خاصی هستند، دامنه وسیع تری صدای بلندگو را قادر میکند که صدای بهتری را تولید کند. یکی از بهترین پخش های موجود در بازار پخش پایونیر است.

حساسیت بلندگوها

حساسیت، سنجش چگونگی تولید یک بلندگو از قدرت مورد نیاز آن است.

انتقال قدرت

یا اینکه به تعداد خروجی پخش بیشتر توجه کنید مثلا اگر قصد استفاده از ساب ووفر را دارد باید پخش کننده حداقل 2خروجی صدا داشته باشد، ضبط های ارزان چینی فاقد این امکان هستند.

خارج کردن سیستم صوتی قدیمی

برای اینکه بتوانید سیستم را نصب کنید باید ابتدا سیستم قدیمی را جدا کنید، برای این کار نیاز به رعایت نکات ایمنی و برقی ماشین است برای اینکه مشکلی پیش نیاید ابتدا ترمز دستی را بکشید و کابلهای منفی را از باتری ماشین جدا کنید. حتما باید این کار را انجام دهید تا سیستم الکتریکی مدار کوتاه دچار مشکل نشود.

خارج کردن قالب

باید تمامی پیچ ها ، خار یا گیره که بستگی به نوع و مدل سیستم قدیمی دارد باز کرد و سیستم صوتی را بیرون کشید باید تمامی پیچها باز شده باشد تا قالب نشکند، اگر در ماشین شما چند قطعه پلاستیکی است آنها را از پایین به بالا در بیاورید و قالب را که شامل دستگیره و دراور است را در بیاورید، برای این کار از دست خود استفاده کنید.

خارج کردن اجزای غیر ضروری

اگر لازم است تمامی قطعات غیر ضروری را خارج کنید، قطعاتی که با سیم به ماشین وصل هستند را جدا کنید بهتر است قبل از هر کار اول از آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام وصل کردن به مشکل بر نخورید.

بعد به ترتیب تمام مراحلی را که در دفترچه راهنما ذکر شده را انجام دهید اگر فکر میکنید که از عهده این کار بر نمی آیید حتما از یک متخصص کمک و راهنمایی بگیرید.