زمانی که قصد خرید سیستم صوتی خودرو داشته باشید ممکن است سؤالات زیادی ذهنتان را به خود مشغول کند، به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم برخی از این سؤالات را بررسی کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

 

بلندگوهای فابریک خودرو می‌تواند یک سیستم صوتی قوی و قدرت بالا را ساپورت کند؟

بلندگوهای خودرو معمولاً باید بتواند خروجی ضبط ماشین را پشتیبانی کند، اما عمل کرد محدودیت دارند. کیفیت صدا در بلندگوها ارزش بالایی دارند بنابراین اگر امکان این را دارید اسپیکرهای متناسب با سیستم ماشین تهیه کنید.

 

قدرت پخش فابریک خودرو چقدر است؟

در سیستم‌های خودرو اکثراً رتبه‌بندی وجود ندارد ولی می‌توان گفت که سیستم‌های فابریک ماشین قدرت کمتری نسبت به سیستم‌های موجود در بازار را دارا هستند، مثلاً یک سیستم فابریک 100 واتی احتمالاً شامل 4 کانال 25 وات است که در کارخانه برای آن تنظیم‌شده است، این به نسبت بد نیست ولی خیلی از سیستم‌هایی که در بازار وجود دارند که قدرت بیشتری دارند.

 

قابلیت های سیستم ماشین

 

قابلیت‌های جدید سیستم‌ها چه چیزهایی هستند؟

قابلیت‌ها و مزایای جدید سیستم‌های پخش خودرو معمولاً شامل مشخصات بهتر، قابلیت اتصال به بلوتوث داخلی و کنترل آی پد و پخش MMP3/WMA/AAC، ورودی یو اس بی برای پخش کننده‌های رسانه‌ای، کنترل صدای گسترده‌تر، ادغام ساده‌تر و ارزان‌تر با سایر تجهیزات مانند آمپلی فایر بوستر و قابلیت اطمینان افزایش پیدا کرده و تمامی این موارد در برندهای تجاری صوتی شناخته شده وجود دارد.

 

آیا می‌توان از بلوتوث برای برقراری تماس تلفنی و پخش موزیک در رادیو پخش خودرو استفاده کرد؟

بلوتوث به‌عنوان پل ارتباطی بین پخش و باند ماشین و گوشی شما عمل می‌کند و قادر هستید در مولتی‌مدیا دارای بلوتوث موسیقی دلخواه که در گوشی خود ذخیره دارید را از طریق بلوتوث به رادیو پخش فرستاده و این امکان بین ضبط و گوشی همراه شما فراهم می‌شود.

این امکان زمانی فراهم می‌شود که مولتی‌مدیای شما گزینه BT AUDIO را داشته باشد ولی در غیر این صورت می‌توانید فقط تماس‌های صوتی تلفن همراه خود را از طریق پخش خود کنترل کنید.

 

کنترل تماس صوتی با پخش ماشین

 

کارایی اسپیکر چقد است؟

بلندگوهای ماشین تأثیر مستقیمی بر توان سیستم خودرو دارد، بلندگوهای باکیفیت بالا ( با حساسیت 90 دسیبل و بالاتر) باعث بالا رفتن کیفیت سیستم می‌شود.  اگر که یک کامپوننت بلندگو نصب کنید یک آمپلی فایر خارجی باعث می‌شود که عملکرد به حداکثر برسد.

ساب ووفر ماشین نیازمند توان زیادی در تولید صدای زیر است، برای این استفاده از یک آمپلی فایر خارجی برای آن ضرورت دارد و برای اینکه بتوانید از بلندگوهای فول رنج بهره ببرید باید از قدرت بیشتری برای بأس استفاده کنید.

اگر ضبط اتومبیل 20&4 وات RMS کلاً 80 وات را به کار گرفت و حداقل 80 وات به ساب ماشین ارسال می‌شود و اگر که از آمپلی فایر 50&4 استفاده می‌کنید حداقل 200 وات به بأس اختصاص دهید.

یکی از دلایلی رایجی که در رادیو پخش‌های جدید برای دریافت سیگنال ضعیف وجود دارد این است که آنتن اتومبیل یا تقویت‌کننده آنتن سیستم برای پخش مناسب نیست و نیاز به آنتن مناسب برای دریافت سیگنال است.

 

ویژگی‌های یک سیستم صوتی عالی با قیمت مناسب چیست؟

هر کس می‌تواند با هر بودجه‌ای سیستم‌های مختلفی با امکانات متفاوت را تهیه کند، برای داشتن یک صدای با کیفیت مناسب حداقل به یک پخش کننده با 4 کانال خروجی 35 وات نیاز است و باید آمپلی فایر نیز تهیه کرد تا از حداکثر کارایی بلندگوها بهره برد.

در آخر توصیه می‌کنیم که از برندهای معروف در بازار بهره ببرید.