اگر کسی که علاقه به گوش کردن موسیقی در داخل ماشین خود با کیفیت بالا را دارد پس باید به فکر خرید سیستم صوتی حرفه‌ای خودرو باشید.
اگر که می‌خواهید یک سیستم معمولی و باکیفیت برای اتومبیل خود نصب کنید، این کار نسبتاً ساده است حتی خودتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید و لازم نیست که حتماً هزینه زیادی برای این کار بپردازید.

ولی باید به یاد داشته باشید که بعضی از خودروها سیستم‌های پیچیده‌ای دارند و سیستم استریو آنها متفاوت است. بهترین کار این است که قبل از اینکه دست به کار شوید ابتدا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید به فرض مثال به اندازه بلندگوها، نوع، شکل و سایر مشخصات پخش و باند توجه باید شود.

بلندگوها

مثلاً باید بدانید که چه مدل باندی برای ماشین شما مناسب است؛ بلندگوها به دو دسته اصلی وجود دارند.

  • بلندگوهای مؤلفه
  • بلندگوهای کامل

شما با تهیه یک باند عالی برای سیستم صوتی می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و به صدای با کیفیت و مورد دلخواهتان دست پیدا کنید، بلندگوهای کامیونت به دلیل طراحی ویژه خود می‌تواند بهترین کیفیت صدا را عرضه کنند همچنین دارای بلندگوهای جداشونده هستند.

کیفیت صدا

کیفیت صدا یکی از فاکتورهای مهم در سیستم ماشین است و کسانی که پخش و باند برای خودرو خود نصب می‌کنند صد درصد به دنبال شنیدن بهترین صدا هستند، می‌توان با مشاهده محدوده فرکانس کیفیت صدای بلندگو را تعیین کرد.

سیستم‌های استریو خودرو معمولاً دارای محدوده فرکانس خاصی هستند، دامنه وسیع‌تری صدای بلندگو را قادر می‌کند که صدای بهتری را تولید کند. یکی از بهترین پخش‌های موجود در بازار پخش پایونیر است.

حساسیت بلندگوها

حساسیت، سنجش چگونگی تولید یک بلندگو از قدرت موردنیاز آن است.

انتقال قدرت

یا اینکه به تعداد خروجی پخش بیشتر توجه کنید مثلاً اگر قصد استفاده از ساب ووفر را دارد باید پخش‌کننده حداقل 2 خروجی صدا داشته باشد، ضبط‌های ارزان چینی فاقد این امکان هستند.

مراحل نصب سیستم استریو

مراحل نصب سیستم استریو خودرو 

خارج کردن سیستم صوتی قدیمی

برای اینکه بتوانید سیستم را نصب کنید باید ابتدا سیستم قدیمی را جدا کنید، برای این کار نیاز به رعایت نکات ایمنی و برقی ماشین است برای اینکه مشکلی پیش نیاید ابتدا ترمز دستی را بکشید و کابل‌های منفی را از باتری ماشین جدا کنید. حتماً باید این کار را انجام دهید تا سیستم الکتریکی مدار کوتاه دچار مشکل نشود.

خارج کردن قالب

باید تمامی پیچ‌ها، خار یا گیره که بستگی به نوع و مدل سیستم قدیمی دارد باز کرد و سیستم صوتی را بیرون کشید باید تمامی پیچ‌ها باز شده باشد تا قالب نشکند، اگر در ماشین شما چند قطعه پلاستیکی است آنها را از پایین به بالا در بیاورید و قالب را که شامل دستگیره و درآور است را دربیاورید، برای این کار از دست خود استفاده کنید.

خارج کردن اجزای غیرضروری

اگر لازم است تمامی قطعات غیرضروری را خارج کنید، قطعاتی که با سیم به ماشین وصل هستند را جدا کنید بهتر است قبل از هر کار اول از آن عکس بگیرید تا بعداً هنگام وصل کردن به مشکل برنخورید.

بعد به ترتیب تمام مراحلی را که در دفترچه راهنما ذکرشده را انجام دهید اگر فکر می‌کنید که از عهده این کار برنمی‌آیید حتماً از یک متخصص کمک و راهنمایی بگیرید.