برای استفاده بهینه ومطلوب از ساب ‌ووفر باید حتما آن را درون محوطه‌ای بسته یا همان باکس قرار داد، وقتی که ساب درون ساب باکس قرار میگیرد به طور معمول 12db بیشتر از صدای ساب در فضای باز می‌شود.

این باکس‌ها در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه میشوند:

 

باکس سیلد

باکس سیلد تنها مدلی است که کاملا بسته است و هیچ‌گونه منفذه‌ یا همان پورت ورودی وخروجی به فضای خارج ندارد.

از مزایای این باکس می‌توان به کیفیت بالاتر، دقت بیشتر و طول عمر بیشتر آن و عدم افت کیفیت صدا در طولانی مدت و به محاسبات ساخت ساده‌تر و فضای اشغال شده کمتر آن اشاره کرد. این باکس به فرکانس‌های بالاتر (تیزتر) تمایل دارد ومیتواند فرکانس‌های بالاتر را قوی‌تر اجرا و موزیکالی‌تر عمل کند.

برای ساب ووفرهایی که دقت بالایی در اجرای فرکانس ندارند و فرکانس‌ها را با تاخیر اجرا می‌کنند، مناسب است.

ازمهمترین معایبی که برای این ساب باکس میتوان نام برد به حجم کمترصدا و همچنین داغ شدن بیشتر کویل‌های ساب ووفر است که نسبتا استهلاک بالاتری در برابر باکس پورتر دارد. این باکس به دلیل عدم عبور هوا جهت خنک کردن، سیم پیچ آن در صورت استفاده طولانی داغ می‌شود.

 

باکس پورتد

باکس پورتد نوع دیگری از باکس‌های رایج در بازار است که شامل دریچه‌ای با اشکال مختلف که معمولا به صورت مکعب و یا استوانه می‌باشد.

 

مزایای باکس پورتد

از مزایای این باکس میتوان به حجم صدای بالا و قدرت بیشتر و راه اندازی راحتتر ساب ووفر وخنک ماندن سیم پیچ بدلیل عبور جریان هوا، همچنین به قابلیت تیون فرکانس با توجه به پورت هوای آن اشاره کرد

این باکس سایز بزرگتری نسبت به باکس سیلد دارد و فضای بیشتری را در صندوق اتومبیل به خود اشغال می‌کند و برای اینکه فضای داخلی باکس و تبادل هوا بین فضای داخل و خارج به دو برابر باکس سیلد می‌رسد، ولی باید دقت کرد که این دو برابر شدن به معنی بیشتر شدن حجم صدا نیست، بلکه این به انتخاب نوع ساب و پارامترهایی مانند سایز ساب، فضای صندوق ماشین و قابلیت‌های ساب ووفر بستگی دارد، این باکس تمرکز خود را بیشتر بر روی فرکانس‌های پایین‌تر قرار داده است و می‌تواند ارتعاش بیشتری را تولید کند. این باکس را برای کسانی به مقاصد قدرتی علاقه دارند پیشنهاد میکنیم.

از معایب این باکس می توان به سایز بزرگ آن که بیشتر حجم صندوق را اشغال میکند و افت کیفیت و دقت در دراز مدت و تداخل باس قبل با باس بعدی به دلیل بازی زیاد صفحه ساب اشاره کرد.

 

باکس بندپس

این باکس یکی دیگر از باکس‌های پرمصرف است.

از مزایای آن توانایی‌های زیاد آن در زمینه قدرتی و کیفیتی است، در این باکس برخلاف مدل‌های دیگر، ساب در داخل باکس قرار می‌گیرد و اکثرا برای زیبایی یک ضلع آن از طلق یا پلاستیک‌های فشرده شفاف ساخته شده است، برای ساخت این باکس حداقل حجم 100لیتر را باید در نظر گرفت. باکس های بندیس قابلیت این را دارد که به صورت قابل توجهی تحمل ساب را افزایش دهد و توانایی این را دارد که به حداکثر توان و کیفیت ساب‌ووفر دست پیدا کند. این باکس دارای مدلهای مختلفی مانند 4 اردر به منظور مقاصد کیفیتی، 6اردر و 8 اردر برای مقاصد کیفیتی وقدرتی و تخصصی استفاده کرد.

 

باکس هورن

این باکس تمرکز اصلی خود را مانند باکس‌های پورتد روی قدرت قرار داده است با این تفاوت که باکس هورن، تمرکز خود را برروی حداکثر قدرت و اجرای فرکانس‌های خاص با کیفیت بیشتر گذاشته است.

شکل پورت در این باکس به صورت شیپوری است و هرچقدر که طول پورت‌های آن بیشتر می‌شود، دهنه‌ی پورت بزرگتر می‌شود، در این مدل نیاز به تجربه و محاسبات آکوستیکی خاص است برای همین در ایران معدود افرادی قادر به طراحی آن هستند.