امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی میتوانید آهنگ مورد علاقه خود را به سادگی در ماشین در مسیر رفت و آمد خود به مکان‏های مختلف گوش دهید. در حال حاضر تکنولوژی موجود در ضبط ماشین ‏ها بسیار پیشرفت کرده است و تنها با چند ترفند ساده میتوان گوشی را به ضبط اتومبیل متصل کرد و دیگری نیازی به سی دی و یا فلش ندارید و میتوانید از لیست آهنگ‏های گوشی خود استفاده کنید.


چگونه گوشی خود را به ضبط خودرو متصل کنیم؟


وصل کردن گوشی به ضبط خودرو با کابل AUX:


با استفاده از کابل AUX که یک سمت آن به گوشی و سمت دیگر آن به ضبط متصل میشود، میتواند برای پخش صدا و آهنگ از طریق ضبط مورد استفاده قرار گیرد. پیش از خریداری کابل AUX ضبط ماشین را مورد بررسی قرار دهید که دارای ورودی AUX باشد. برای این منظور پس از اتصال کابل از بخش mode ضبط گزینه AUX را انتخاب کنید و آهنگ‏های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از گوش دادن به آن‏ها لذت ببرید.


اتصال گوشی به ضبط ماشین با کابل شارژر usb


برخی ضبط‏ها به این صورت هستند که هنگامی که گوشی به آن‏ها متصل میشود، گوشی را به عنوان حافظه اکسترنال و یا خارجی میشناسد که امکان پخش آهنگ‏های داخل گوشی را فراهم میکند.


استفاده از کاست آداپتور:


برای ماشین‏های قدیمی که هنوز از ضبط های کاست خور استفاده میکنند، کاست آداپتور که از بلوتوث پشتیبانی میکند میتواند بهترین گزینه باشد. برخی از این کاست آداپتورها باتری داخلی دارند و تا مدت حدود 8 ساعت شارژ را نگه میدارند. برای استفاده از این قطعه تنها کافیست آن را در جای مخصوص قرار دهید و گوشی را با آن جفت کنید.


وصل شدن گوشی به ضبط ماشین با رادیو


نام چنین دستگاه‏هایی FM radio transmitter است که این دستگاه‏ها قادر هستند ترانه ‏های دلخواه شما را در قالب موج رادیویی به ضبط ماشین ارسال کنند که رادیو اتومبیل آن‏ها را در یک موج دریافت و پخش میکند. برای استفاده از این دستگاه کافی است که آن را در جا فندکی خودرو خود قرار دهید. در برخی از این دستگاه‎ها امکان شارژ دستگاه اندرویدی نیز وجود دارد.


اتصال توسط بلوتوث:


ضبط‏های جدیدی که امروزه وارد بازار شده اند، دارای تکنولوژی بلوتوث هستند که به سادگی میتوانید آهنگ‏های مورد علاقه خود را در ضبط اتومبیل پلی کنید. همچنین با استفاده از این فناوری میتوانید تماس‏های دریافتی خود را کنترل کنید و از طریق ضبط ماشین خود تماس‏های تلفنی برقرار کنید.
برای این منظور و جفت شدن گوشی با سیستم صوتی خودرو در ابتدا ضبط را در حالت Bluetooth Mode قرار دهید و از بخش connection گوشی خود وارد Bluetooth شوید و نام ضبط را در لیست بیابید که پس از کلیک بر روی آن ضبط توسط رابط کاربری بلوتوث به گوشی متصل می شود و میتوانید تماس‏های تلفنی خود را مدیریت کنید و به آهنگ‏های دلخواه خود نیز گوش دهید.


راهکار نصب سیستم بلوتوث روی اتومبیل چیست؟


قابلیت بلوتوث روی ماشین‏های امروزی وجود دارد اما برخی از اتومبیل‎های قدیمی هستند که این امکان را ندارند اما نگران نباشید زیرا که میتوان این ویژگی را به دستگاه پخش اضافه کرد.

کیت بلوتوث یا AUX بلوتوث:

ورودی این وسیله موج بلوتوث و خروجی آن جک AUX است که با کیفیت بالایی صدا را پخش می کند. با استفاده از این روش میتوان به راحتی گوشی را به ضبط متصل کرد. معمولا روی بدنه این قطعه ها دکمه خاموش و روشن و همچنین میکروفنی کوچک قرار گرفته است که به انتقال صدا هنگام برقراری تماس کمک میکند.

برای خرید سیستم صوتی حرفه ای برای ماشین خود، به این صفحه از بی اف کالا مراجعه کنید تا بتوانید سیستم صوتی با کیفیت و با بهترین قیمت را خریداری کنید و لذت گوش دادن به آهنگ در اتومبیل را برای خود دو چندان کنید.