دوستداران صدای بلند و پرقدرتمند در ماشین خود درصدد تهیه وسیله‌ای برای این کار هستند به نام آمپلی فایر.

آمپلی فایر ها برای زیاد کردن حجم صدا و قدرت بخشیدن به آن بدون اینکه از کیفیت صدا کاسته شود کاربرد دارد.

کسانی که قصد خرید این دستگاه را دارند به دنبال دستگاه‌هایی هستند که رفتار خطی داشته باشند، با درهم‌ریزی صدای کمی باشند، همچنین بازدهی بالایی داشته باشند، هزینه ساخت آن پایین باشند و توان بالایی رو ارائه دهند.

 

مشخصاتی که باید در زمان خرید آمپلی فایر باید در نظر گرفت:

  • حالت‌های آمپلی فایر
  • تعداد کانال‌های ورودی و خروجی
  • مفهوم کلاس D چیست؟
  • ورودی‌ها و خروجی‌ها
  • انواع ورودی و خروجی
  • آمپلی فایر به همراه پردازشگر سیگنال
  • حاشیه اطمینان
  • خرید آمپلی فایر و بلندگوهای اکتیو یا پسیو
  • تطبیق تقویت کننده و بلندگوها
  • ضریب آمپدانس

 

مشخصات که باید در زمان خرید در نظر گرفت؟

در ارزیابی آمپلی فایرها آگاهی از مشخصاتی که تولیدکنندگان آنها را به شیوه‌های متفاوتی محاسبه می‌کنند، در محدود کردن گزینه‌های انتخابی مؤثراست. درک مفهوم اعداد و چگونگی محاسبه آنها در خرید هوشمندانه به خریداران کمک می‌کند. در اینجا چند مورد از این مشخصات را بررسی خواهیم کرد.

 

مهم‌ترین سؤال برای خرید آمپلی فایر: یک وات چیست؟

مهم‌ترین مشخصه آمپلی فایر مقدار قدرتی است که منتشر می‌کنند و این خروجی برحسب وات، واحد استاندارد توان الکتریکی اندازه‌گیری می‌شود. مقدار خروجی در بین آمپلی های مختلف بسیار متفاوت است.

 

خرید امپلی فایر

 

کیفیت ساخت: در زمان خرید و انتخاب یک محصول باید به آن توجه داشت کیفیت ساخت قطعات به‌کاررفته در محصول مدنظر گرفت. می‌توانیم از نظرات دیگران برای اینکه انتخاب خوبی داشته استفاده کنیم هم اینکه از افراد فنی و متخصص هستند بهره گرفت تا به کیفیت قطعات به‌کاررفته در ساخت محصول پی برد.

توان خروجی: مهم‌ترین نکته در هنگام خرید باید به آن توجه کرد توان خروجی مطلوبی دارا باشد تا شما با آن بتوانید بهترین تقویت سیستم صوتی ماشین را داشته باشید و باید بدانید با در نظر نگرفتن آن یا کوتاهی در آن باعث پشیمانی خواهد شد.

قیمت: قیمت از چند صد هزار تومان آغاز می‌شود و تا چند میلیون تومان نیز می‌تواند باشد از جمله عواملی که باعث ارزان یا گران بودن این نوع از محصولات به نام و برند و شرکت سازنده، تعداد کانال‌ها و توان خروجی و کیفیت ساخت بستگی دارد. مثلاً از بهترین برندهای این محصول می‌توان به آمپلی فایر پریمیر و آمپلی فایر بوستر اشاره داشت.

حجم صدا: برای درک بهتر و بیشتر زمان خرید دستگاه یک فرمول کلی وجود دارد آن‌هم اگر می‌خواهید حجم صدای تولیدی از سیستم صوتی نصب‌شده در ماشین خودتان را دو برابر کنید، باید از تقویت‌کننده‌هایی استفاده شود که از توان خروجی 10 برابری نسبت به آمپلی فایر فعلی خودرو برخوردار باشند.
پیشینه توان خروجی: این پارامتر یکی دیگر از نکات مهمی است که خیلی ساده نباید از کنارش عبور کرد، توان خروجی در اصل حداکثر میزان تقویت لحظه‌ای صداها توسط یک آنها است که دیگر نمی‌توان از توان بیشتری برای تولید صدایی شفاف‌تر و بلندتر استفاده کرد.

 تعداد کانال: امپلی فایرها در اصل در سه مدل 2 کانال ویا 4 و 6 کاناله تولید می‌شود.

نسبت سیگنال به نویز: عدد نوشته‌شده در جلوی نسبت سیگنال به نویز یک آمپلی نشان‌دهنده قدرت آن برای حذف نویز موجود برروی صدا می‌باشد که هر چه این عدد بیشتر باشد صدای تولیدشده و خارج‌شده از اسپیکرها دارای نویز کمتری می‌باشد.