امروزه با افزوده شدن وسایل تجملاتی و لوکس به زندگی مردم و تمایل به تجمل گرایی در بین آنها، این افراد همیشه سعی میکنند که همیشه بهترین و شیکترین و خاصترین ماشین و خانه را انتخاب کنند یا اینکه در خانه و خودرو خود از لوازم و اشیایی بهره ببرند که تک و خاص باشد و دارای بهترین برند و به قول معروف دهن پرکن باشند.

صاحبان ماشینهای شیک و لوکس به دنبال تهیه سیستم صوتی تک و عالی برای خودروی خود هستند که به زیبایی و کارایی ماشین خود بیفزایند، در ادامه ما قصد داریم که به معرفی ده برند از بهترین محصولات سیستم صوتی خودرو در جهان بپردازیم، امیدواریم که مورد توجه قرار بگیرد، لطفا در ادامه همراه ما باشید.

نعیم بنتلی

نعیم بنتلی، بهترین تولید کننده سیستم صوتی با کیفیت عالی در انگلیس است، این تولیدکننده از غولهای تولید کننده برای لوکس گرایی هستند که حتی با کلمات و جملات امکان اینکه در مورد کیفیت پخش و تفکیک صدای این غول بزرگ صحبت کرد نیست.

صدایی که نعیم بنتلی ایجاد میکند را در یک ماشین بنتلی مولسان 20 اسپیکر 2200 وات تصور کنید به قول وانگر در جایی که کلام پایان میابد موسیقی آغاز میشود، سازندگان بنتلی انگار که قصد داشته‌اند که یک سالن اپرای بایرویت را در یک ماشین پیاده کنند و آن را بسیار رویایی و شیک کنند، حتی نمیشود تصور کرد که با تکنولوژها و پیشرفتهایی که امروزه در ماشینها بکار رفته است، ماشین‌ها تنها روزگاری فقط برای جابجایی افراد کاربرد داشته است.

برمستر پورشه

پورشه برای پانامرایش سه گرینه را در اختیار مصرف کنندگان و مشتریان خود برای سیستم صوتی قرار داده است که بهترین گزینه آن برمستر است، حتی در ایران هم افراد لوکس گرا بدنبال برمستر هستند و حتی در آگهی‌های فروش این شرکت نیز برمستر به عنوان یک امتیاز مضاعف قرار گرفته است و قیمت این سیستم با این تفاصیر بسیار قابل توجه است.

برمیستر پورشه دارای 16 اسپیکراست،این بلندگوها به حدی باکیفیت هستند که برای شنیدن همچین صدای باکیفیتی فقط مجبورید که سوار خودروی پانامرا شوید و لاغیر.

برمستر پورشه

بنگ اند اولافسن در استون مارتین

B & o های آئودی بسیار باکیفیت هستند ولی در برابر استون مارتین کم می‌آورد، حساب استون مارتین کاملا جدا از هر کدام از انواع آئودی است، هر چه در مورد کیفیت اسپیکرهای آئودی شنیده‌اید را همینجا لحاظ کنید، سیستم بنگ اند اولافسن که برای استون مارتین ساخته شده است کاملا در سطح دیگری قرار دارد.

حجم صدایی که در استون مارتین است دارای چندین برابر حجم صدای بالاتری نسبت به آئودی است، این سیستم بسیار حجم بسیار بالایی را دارد، این شرکت خودرو ساز بریتانیایی سیستم صوتی‌ای را به آن اضافه کرده که بقدری قوی است که اگر برروی رد لاین هم کروز شود به لطف اسپیکرهای قدرتمندش دیگر هیچ صدایی از موتور v12 آن دیگر نمیتوانید بشنوید.

باورز اند ویلکینز مازراتی

باورز اند ویلکینز یکی تولید کنندگان هدفون و سیستم صوتی خانگی است، مازراتی خالق یکی از بهترین و زیباترین سمفونی‌های دنیاست که هر فرد عاقلی تصمیم به ترکیب این دو با هم میکند، گاهی اوقات چیزها تنها مربوط به حس و حال هستند ولی گاهی در مورد تجهیزات، کیفیت و حتی ایمنی خسته کننده است و گاهی کلا انتقال احساس بی فایده است، در این صورت باید سوار یک مازراتی شد تا این حس را درک کرد.

یاماهای ال اف-ای

در حالی که لوینسون و لکسوس مشغول همکاری باهم هستند باید حساب یک لکسوس را از بقیه جدا آنها کرد، نیاز نیست که تایید شود که lf-a چقدر برای شرکت لکسوس و تویوتا دارای اهمیت است. LF-A از بسیاری از جهتها آبروی تویوتا محسوب میشود.

LFA از نظر دیداری بسیار زیبا و فریبنده است ولی در چند جمله نمیشود آن را توصیف کرد، هرچه که ویژگی دیداری آن قدرتمند است، المان‌های شنیداری آن پایش را جلوتر گذاشته است و لکسوس خیلی بیشتر از آن که به فکرتان خطور کند مکمل جیغ‌های دل نشین و منحصر بفرد موتور V10 اش را به لطف سیستم صوتی یاماها، در مهمترین محصولاتش آماده کرده است.

لوینسون در لکسوس‌ها

تجهیزات صوتی خانگی که بند مارک لوبنسون میسازد بسیار باکیفیت هستند، اما همکاری لکسوس و لوینسون ماجرایی جالبی را رقم زده است که باعث جذابتر شدن آن شده است، هرچه بیشتر به سمت محصولات رده بالاتر لکسوس بروید شاهد حجم بیشتری از لوینسون در آنها خواهید بود که این ویژگی‌های بارز سیستم صوتی لوینسون، فضای صدای حجیم آن کابلا کابین ماشین را پر میکند و باعث میشود که لکسوس دوستداشتنی‌تر از قبل شود.

بوز میباخ

کابین بنز میباخ مانند سالن بزرگ کنسرت است، حتی گفته شده که نشستن در میباخ و گوش دادن به سیستم ماشین آن مانند حس حضور در اجرای زنده و پرسر و صدای رولینگ استون را به شنونده منتقل میکند و در بعضی ازمحصولات بیس آن بیشتر از کیفیت تنها نام برند با چاشنی کمی بیس سنگین‌تر به چشم میخورد، اما یوز میباخ اینطور نیست و توانسته که تمامی توقعات کاربران را برآورده کند.

بوز میباخ

بنگ اند لولافسن‌های آئودی

اکثرا B&O ها بیشتر از کیفت محصولات با طراحی جذاب و تکان دهنده خود باعث جلب توجه مشتریان میشوند. اما این مسئله در بینگ اند اولافسن‌های آیودی صادق نیست.

پخش و باند آئودی‌ها مجهز به اسپیکرهای B&O که معمولان سدان‌های سری A و چندی دیگر مصداق بارز کیفیت آنها هستند.
آئودی در کابین خود بسیار بینظیر است و همه ادوات درونی آن از چرم گرفته تا اسپیکرها به شدت باکیفیت و لوکس هستند، ولی انتقادهایی مانند کم بودن حجم صدا نسبت به رقبا به آن وارد میشود که ظاهرا آئودی به سلامت گوش مشتری‌ها و مصرف کنندگانش بیشتر اهمیت میدهد.

هارمن کاردن وایپر

زمانی را تصور کنید که سوار یک وایپر 10 سیلندر شده‌اید، این ماشین دارای موتور سنگین و پرسروصدا در زیر کاپوت جلو است بر خلاف اکثر V10ها که این گونه نیست، تصور کنید که این موتور چه سروصدای گوش خراش و غرشهایی را تولید میکند، حالا شما دلتان بخواهد که به موزییک دل نشین نیز گوش کنید به نظرتان راه حل آن چیست؟

داج توانسته سیستم صوتی با 18 اسپیکر را به این کاربران پیشنهاد بدهد، این سیستم صوتی به قدری قدرتمند و قوی است که هر زمانی اراده کنید میتوانید خود را در میان امواج این 18 باند هارمن کاردن غرق کنید و به وسیله آن میتوانید از صدای خسته کننده افعی بزرگ موتور خلاصی پیدا کنید و به آرامش برسید.

ای ال اس آکورا

بسیاری از افراد در ژاپنی‌ها به این اعتقاد دارند که سیستم صوتی ELS بر روی آکورا بهترین کیفیت صدا را دارد.

آکورا شرکتی از زیر مجموعه شرکت خودرو سازی هونداست و در میان محصولات آن از یک سیستم صوتی قدرتمند 6 کاناله بهره میبرد، این سیستم صوتی که توسط مهندس آلمانی به نام الوت اشنایدر که برنده جایزه گرمی شده است ساخته شده است، منتقدین بر این باورند که تفکیک صدای به معنی واقعی در اکورا اتفاق نمیافتد و از هر چهار گوشه ماشین صدایی مستقل از هم به گوش میرسد.

امید که این مقاله به آگاهی شما افزوده باشد، چنانچه که سوال یا اطلاعات بیشتری را نیاز داشتید میتوانید با کارشناسان ما در بی اف کالا تماس بگیرید.